2 Mart 2012 Cuma

En çok konuşulan markalar hangileri?



Türkiye’nin ilk WOM ajansı olan FikriMühim ile iş birliği içinde hazırlanan ‘2011’in Buzz yaratan markaları’ çalışması kapsamında FikriMühim üyelerinden ‘2011'de aşağıdaki kategoriler için en çok hangi marka hakkında sohbet ettiniz veya konuşulduğunu duydunuz?’ sorusuna yanıt vermeleri istendi.

Ankete katılan 5520 kişi, akaryakıt, alkolsüz içecekler, ayakkabı, banka, beyaz eşya, bira, bisküvi, cep telefonu, çikolatalı ürün, dondurma, fastfood, gazete, giyim, GSM, havayolu, inşaat, kozmetik, otomobil, rakı, süpermarket, süt ürünleri, temizlik ürünleri, TV kanalı olmak üzere toplam 23 kategoriden en az birinde bir marka adı belirttiler.
Sektörlerden bağımsız olarak değerlendirildiğinde, en çok adı geçen marka 2695 kişinin belirttiği Efes oldu. Fastfood kategorisinin lideri Burger King 2483 hatırlanmayla bira kategorisinin de lideri olan Efes Pilsen’i izlerken, 2405 kişinin işaret ettiği, dondurma kategorisinin birincisi Algida genel sıralamada üçüncü sırada.

Araştırmadan çıkan ilginç sonuçlardan biri de sıralamanın ilk 10’unu oluşturan markalardan her birinin farklı bir kategoriye ait olması.
EN ÇOK KONUŞULAN GAZETE
Doğan Yayın Holding’e bağlı Hürriyet 1405 kez belirtilerek gazete kategorisinin lideri oluyor. Hürriyet’te çalışan iki önemli isimden Yılmaz Özdil, MediaCat’in Şubat sayısında yayınlanan ‘Köşe yazarları araştırması’nda ele alınan her kategoride birinci olmuştu.
Yine aynı araştırmada Ayşe Arman’ın bütün kategorilerde en popüler kadın yazar olması da gazetenin beğenilme, takip edilme oranı hakkında fikir veriyor. Haftanın farklı günlerinde magazin, ekonomi, bulmaca, spor ve İstanbul, Ankara ve İzmir’e özel olarak yayınlanan şehir ekleriyle okura zengin bir içerik sunan Habertürk 767 kişi tarafından belirtilerek ikinciliğe oturuyor.
Üçüncülüğü ise kadrosunda Hıncal Uluç, Engin Ardıç, Nazlı Ilıcak ve daha birçok deneyimli gazetecinin bulunduğu 448 kişinin belirttiği Sabah elde ediyor.

EN ÇOK KONUŞULAN TELEVİZYON KANALI

4519 kişinin isim belirttiği kategoride Kanal D 1622 katılımcı tarafından hatırlanarak kategorinin birinciliğini elde ediyor. Bu sezona Gülse Birsel’in hem senarist hem de oyuncu olarak görev yaptığı ‘Yalan Dünya’ dizisiyle hızlı bir giriş yapan Kanal D’nin 25 yaş altı izleyiciler arasında izlenme oranının daha da yüksek olduğu görülüyor.
2012 ile ekranların en popüler dizilerinden olan ‘Muhteşem Yüzyıl’ın gösterilmeye başlandığı Star ise 831 belirtilme sayısıyla ikinci sırada geliyor. Üçüncülüğü ise ekranların en çok seyirci çeken yarışma programlarından olan, Acun Ilıcalı’nın hazırlayıp sunduğu ‘Yetenek Sizsiniz Türkiye’nin gösterildiği Show TV elde ediyor. FikriMühim’in sorusuna 730 kişi ‘Show TV’ cevabını veriyor.

2011’İN EN ÇOK KONUŞULAN MARKALARI SIRALAMASI

1. Efes
2. Burger King
3. Algida
4. THY
5. Turkcell
6. Migros
7. Yeni Rakı
8. Ağaoğlu
9. Arçelik
10. Kanal D
11. Sütaş
12. Garanti Bankası
13. Opet
14. Coca Cola
15. Hürriyet
16. Bonus
17. Ariel
18. Avon
19. Biscolata
20. LCW
21. Ford
22. İnci
23. Eti Karam
(Araştırmanın tamamını MediaCat dergisi Mart sayısında okuyabilirsiniz.)

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...