2 Mart 2011 Çarşamba

Şarap Üreticilerinin Tüm Ticari Şarap Satış Noktalarına Ortak Teklif Verme Projesi



AMAÇ
Tek marka ve/ya  ağırlıklı marka sözleşmesi yapan  önemli  şarap mekanlarına yasal sınırlar içinde   ortak teklif vermek suretiyle kotalı,süreli ve/ya ciro bazlı sözleşmeler yapmak

MEKANİZMA
·        Mekanların  ihtiyaç ve  özelliklerine  göre bedelsiz, iskonto, nakit destek vb  satış  argümanlarının  tamamı  kullanılabilir.
·        Her üreticinin  sözleşme yapılacak mekanın özelliklerine  göre  5 ile  10 arasında birlikte mutabık kalacakları ürünü ile menüye girebilirler. Kimi mekanlar için  her  üretici 6 şarabı ile  temsil edilebilir, kimi  mekanlar için   10 ürünü  ile  temsil edilebilir.
·        Her üretici aynı miktarda ürün ile menüde  temsil edilmelidir.
·        Her üreticinin menüde 2 marka kadeh ürünü olmalıdır.
·        Firma bazında kadeh ve menüde  yer alacak markalar sözleşmede  tek tek belirtilmelidir.
·        Kotalar, şarap üreticisine eşit miktarda paylaştırılmalıdır. Bu kota firma bazında sözleşmede belirtilmelidir.
·        Sözleşme  yapılan  mekandan  her  ay satış rakamları  alınmalıdır. Bu rakamlar şarap üreticileri çıkışları ile  karşılaştırılmalıdır. Mekana  ve  ortak teklif veren şarap üreticilerine  raporlanmalıdır.
·        Tüketici tercihlerinden doğan  farklar olabilir. Üreticiler arasında  doğacak  satış farkları her  ay işletme sahibi, müdürü ve servis personeli  ile  yapılacak   toplantılar da  hedefler verilerek dengelenebilir. Bir ay satışı az  olan üreticinin şarapları, bir sonraki ay “Ayın  Şarabı “ , ”Haftanın Kadeh Şarabı”  vb  etkinlikler  ile mekanda öne çıkarılabilir ve  satış farkları giderilebilir.  

·        Yukarıda belirtilen yöntemler  ile üreticiler arası  satış farkları eşitllenebilir- dengelenebilir ancak yine de küçük farklar  oluşabilir. Bu farklar mekana verilecek nakit destek, bedelsiz  vb firmaların satışı rakamlarına göre  paylaşılacağından  üreticilerin  bir kaybı olmayacaktır.
·        Girişte verilen ilk nakit destek sonrasında sistem finanman yükü getirmeyecek şekilde sat-al siteminde kurgulanabilir.
·        Esnek işbirliği modeli  çerçevesinde  üreticiler istedikleri  mekanın  taviz  çalışmasına/teklifine katılabilir. Önceliği olmayan  mekanlara  katılmamakta  özgür  olmalıdır. Bu çerçevede  bir mekana  4 üretici  teklif verirken, başka  bir mekana  7 üretici  birlikte teklif verebilir.
·        Sözleşme yapılması hedeflenen mekanlar başta İstanbul olmak kaydıyla sırasıyla, İzmir, Ankara, Antalya olmalıdır. Öncelik  her ne kadar  bu şehirler olsa da  Eskişehir’de, Bursa’da, yazlık bölgelerde önemli  olan  her mekan için  taviz  çalışması yapılabilir.
·        Teklif verilecek mekanlar  şarap üreticileri tarafından birlikte  belirlenmelidir.
·      Bu işbirliği çerçevesinde bir ara gelen  şarap üreticilerin   toplam  pazar payları hakim pazar payı olmayacağı için  mekanlar ile sözleşme  yapmaları  Rekabet Kurulu düzenlemeleri çerçevesinde  rekabeti ihlal  eden  bir  durum  oluşturmayacaktır.
·        Teklif hazırlama, mekana  sunma, sözleşme  hazırlama vb  konularda  mekanlar   ile üreticiler arasındaki koordinasyon  şarap üreticilerin  ortak kuracağı  bir birim tarafından  ve/ya Danışman  bir firma tarafından sağlanabilir.

PROJE ÖNGÖRÜSÜ

·        Önemli mekanlar  ortak teklif verildiğinde, tek  marka  anlaşmalı mevcut  firmalarını  hemen  bırakmayacaktır. Bu bir süreçtir.
·        Ürün gamı ve tüm  menü ihtiyacını kapatabilecek  bir ortak teklif verme projesi orta  vade de  katılımcı üreticilere  ciddi faydalar sağlayacağı gibi önemli sözleşmeler  yapma  olacağını   verecektir.
·        Bu işbirliği, mekanların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak  “4. Büyük Şarap Alternatifi “ olabilir. Yeni  açılan ve/ya sözleşmesi biten her mekan zaman içinde ortak teklif veren  şarap üreticilerinin  teklifini  mutlaka görmek isteyecektir. 


Bu  proje  şarap  üreticileri tarafından  ihtiyaç duymaları  halinde kendi aralarında  istedikleri zaman başlayabilecekleri  bir projedir. Bölgesel işbirlikleri  şeklinde de  gerçekleştirilebilir.

Saygılarımla
Şakir Akışık

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...