İnternet dünyasının yükselen değeri Webrazzi, Türkiye’deki internet pazarını yeniden şekillendirmeye devam ediyor.
Sektörün alanlarında uzmanlıkları ile öne çıkan isimlerini bir araya getirerek, Türkiye’deki e-ticaret pazarına yön vermeyi amaçlayan E-Ticaret’12 konferansı Point Otel Barbaros’ta gerçekleştirildi. BKM Genel MüdürüSoner Canko, IdeaSoft Genel MüdürüSeyhun Özkara, Doğan Online CEO’suYenal Gökyıldırım ve ArabNet KurucusuOmar Christidis birer konuşma yaptı.
E-ticaret’in 2012’de yüzde yüz büyüyeceğini öngördüklerini belirten Canko, işbirliğine açık olduklarını ve Webrazzi’nin de katıldığı İstanbul Ticaret Odası tarafından düzenlenen e-ticaret istişare toplantılarına hazır olduklarını dile getirdi.
Ayrıca Canko izleyenlerle önemli sektörel veriler de paylaştı:
“E-ticaret 23 milyar TL değerinde bir hacme ulaşmış bulunuyor. Bu sebepten dolayı Türkiye’deki e-ticaret sektörü birçok yatırımcıyı cezbediyor. 2012’de bu verileri ayrıştırmayı amaçlıyoruz ve güvenlik konusuna yoğunlaşmayı hedefliyoruz. Şu an itibariyle toplam 133 milyon adet kart sahibi var. Bu veri hem banka hem de kredi kartı sayısını içeriyor. Buna karşılık banka kartları 82 milyon adede ulaştı. Geçtiğimiz yıl içerisinde bu alanda yüzde 17?lik bir büyüme sağlandı. Banka kartları daha alt gelir grubundaki kişiler tarafından da kullanabildiği için bu alandaki büyüme oranı bizim için oldukça önemliydi.”
Yapılan alışverişlerin işlem adedi 2.5 milyar. 866 milyon nakit çekim sağlandı. Toplamda 3.3 milyar işlem sayısına ulaşıldı. Bu toplamda yüzde 5?lik bir paya sahip olan e-ticaret, TL bazında yüzde 9’luk hacmiyle öne çıkıyor. 2023’de yüzde 100’e ulaşmayı, nakit kullanımının bırakılmasını hedefliyoruz. Çünkü biliyoruz ki eski iş modelleriyle bir yere kadar ilerleyebiliyoruz. 2023?teki hedefimize ulaşabilmek için mobil alışveriş ve e-ticaret çok önemli.”
E-Ticaret’12 konferansının ikinci konuşmacısı IdeaSoft kurucusu Seyhun Özkara’ydı. 2003 yılında kurmuş oldukları e-ticaret platformundan çıkardıkları önemli verileri dinleyicilerle paylaşan Özkara, şunlara değindi: “E-ticareti en çok yapılan ürünler şunlar oldu: bilgisayar ve elektronik cihazlar (yüzde 17,93), farklı sitelerde satışı yapılan çeşitli ürünler (yüzde 12,96) ile kozmetik-güzellik-doğal ürünler (yüzde 12,54). En hızlı yükselen sektörler ise kıyafet ve iç giyim, takı ve mücevherat, kozmetik ve ayakkabı.
Coğrafi bölgelere göre dağılımda ise yüzde 55 ile Marmara Bölgesi’nin öne çıktığını gördük ve İç Anadolu’nun yüzde 16, Ege’nin yüzde 12, Akdeniz’in yüzde 8, Karadeniz’in 4, Güneydoğu Anadolu’nun yüzde 2 ve Doğu Anadolu’nun yüzde 1 civarında pay aldığını öğrendik. Ödeme altyapısında ise yüzde 57’nin üzerinde kredi kartı kullanımı öne çıkmıştır. Bu pastadan yüzde 19’dan fazla havale işlemleri pay alırken, kapıda ödeme de yüzde 17’yi aşıyor.”
Doğan Online CEO’su Yenal Gökyıldırım da E-Ticaret’12’de konuşma yapan önemli isimler arasında bulunuyor. Şeffaf bir şirket olduklarını söyleyen Gökyıldırım, Doğan Online’ın 2012’de 1 milyar TL’lik ciro hedeflediğini söyledi. Geçen yılı 700 milyon TL ciro ile kapattıklarını söyleyen Gökyıldırım, yeni Türk Ticaret Kanunu’yla birlikte şirketlerin internet üzerinden ciro rakamlarını açıklamalarının zorunluluk halini alacağını ve edinilen bu bilgiler ışığında pazarın daha da yakından tanınacağını vurguladı.
Silis Danışmanlık Notu: Şarap satışının e-ticarete kapalı olması kabul edilebilir değildir. Kanun olarak yasaklandığı için Anayasa Mahkemesine başvuru olanakları hızla çözüme kavuşturulmalı. Ya bireysel başvuru hakkı yoluyla yada Meclis Partileri ile işbirliği içine Anayasa Mahkemesine başvuru yapılmalı.
Bireysel başvuru hakkı için kısa bilgi.
http://anayasagundemi.com/2011/04/08/anayasa-mahkemesine-bireysel-basvuru-nasil-yapilacak/