Reklamcılar Derneği, derneğe üye medya ajanslarının verileriyle hazırladığı
2013 reklam yatırımları verilerini açıkladı. Derneğin raporuna göre 2012
yılında 4 milyar 652 milyon lira olan medya yatırımları, 2013 yılında yüzde 9,2
oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon lira olarak gerçekleşti. Derneğin rakamları,
yatırımların yüzde 57,25′inin televizyon, yüzde 22,43′ünün basın, yüzde 9,74′ünün
dijital, yüzde 6,85′inin açıkhava, yüzde 2,61′inin radyo ve yüzde 1,13′ünün sinema
reklamlarından oluştuğunu gösteriyor.
2013 reklam yatırımları verilerini açıkladı. Derneğin raporuna göre 2012
yılında 4 milyar 652 milyon lira olan medya yatırımları, 2013 yılında yüzde 9,2
oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon lira olarak gerçekleşti. Derneğin rakamları,
yatırımların yüzde 57,25′inin televizyon, yüzde 22,43′ünün basın, yüzde 9,74′ünün
dijital, yüzde 6,85′inin açıkhava, yüzde 2,61′inin radyo ve yüzde 1,13′ünün sinema
reklamlarından oluştuğunu gösteriyor.
Dernek büyümenin itici gücünü hızlı tüketim, finans, iletişim, otomotiv, inşaat ve
dekorasyon sektörlerinin oluşturduğunu söylüyor.
dekorasyon sektörlerinin oluşturduğunu söylüyor.
Verilerin sunumunun ardından soruları yanıtlayan Reklamcılar Derneği Başkanı
Alper Üner, son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler
paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2014 yılında da benzer ekonomik trendin
süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının yüzde 10 büyümesini beklediklerini
açıkladı.
Alper Üner, son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler
paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2014 yılında da benzer ekonomik trendin
süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının yüzde 10 büyümesini beklediklerini
açıkladı.
Seçim döneminin reklam yatırımları oranlarını nasıl etkileyeceğine yönelik bir
soruya yanıt vermek için söz alan WPP Ülke Başkanı ve GroupM CEO’su
Demet İkiler, sektörün seçim atmosferini artık geride bıraktığını ve markaların
olağan tanıtım gündemlerine geri dönmeye başladıklarını söyledi. İkiler ayrıca,
seçim döneminde gerçekleşen tanıtım yatırımlarının toplam reklam yatırımlarına
olumlu yansıyacağını ifade etti.
Ardıdan, sosyal ağlara getirilen yasaklara ilişkin bir soruya şu yanıtı verdi:
“Sosyal medya markaların iletişim faaliyetleri için çok önemli bir mecra.
Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerimiz var.
Kısıtlamalar sektörün gelişimini olumsuz etkileyebilir” dedi. İkiler’in ardından
söz alan Üner de, “Biz dernek olarak sadece bireysel ifade özgürlüğünün değil,
kurumsal ifade özgürlüğünün de olması gerektiğine inanıyoruz. Geçen yıl,
dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada yüzde 23,2 oldu. Türkiye’de ise
bu oran yüzde 9,74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor.
Sosyal medyaya getirilen yasakların bunu olumsuz etkileyeceği aşikar” ifadelerini
kullandı.
“Sosyal medya markaların iletişim faaliyetleri için çok önemli bir mecra.
Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerimiz var.
Kısıtlamalar sektörün gelişimini olumsuz etkileyebilir” dedi. İkiler’in ardından
söz alan Üner de, “Biz dernek olarak sadece bireysel ifade özgürlüğünün değil,
kurumsal ifade özgürlüğünün de olması gerektiğine inanıyoruz. Geçen yıl,
dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada yüzde 23,2 oldu. Türkiye’de ise
bu oran yüzde 9,74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor.
Sosyal medyaya getirilen yasakların bunu olumsuz etkileyeceği aşikar” ifadelerini
kullandı.
Mediacat