2 Ağustos 2010 Pazartesi

2010 Nisan Ayı Tüketici Güven Endeksi

2010 Nisan ayında Tüketici Güven Endeksi, bir önceki aya göre %1,24 oranında arttı; Mart ayında 84,74 olan endeks Nisan ayında 85,80 değerine yükseldi.

Tüketici Eğilim Anketi, tüketicilerin eğilimlerini ve beklentilerini ölçme amacına yönelik
dört alanı kapsamaktadır:

Kişisel Mali Durum:
Tüketicilerin satın alma güçlerindeki geçmiş 6 aya göre
mevcut durumları ve gelecek 6 aya ilişkin beklentileri, gelecek 3 aylık dönemde
borçlanma durumları, gelecek 6 aya ilişkin tasarruf etme beklentileri.

Genel Ekonomi:
Tüketicilerin mevcut dönemde geçmiş 3 aya göre genel
ekonomik durum değerlendirmeleri ve gelecek 3 aya ilişkin genel ekonomik
durum beklentileri, gelecek 6 aylık dönemde iş bulma olanaklarına ilişkin
beklentileri, mevcut dönemin tasarruf etmek ve dayanıklı tüketim malı satın
almak için uygunluğunu değerlendirmeleri.

Harcamalar:
Tüketicilerin dayanıklı ve yarı-dayanıklı tüketim malları ile eve,
arabaya, konuta ve konut tamiratına harcama yapma planları.

Fiyat Beklentileri:
Tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde fiyatlardaki değişimin
yönüne ilişkin beklentileri.

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Aylık Tüketici Eğilim Anketi ile Tüketicilerin harcama davranış ve beklentileri değerlendirilmektedir.
Anket sonuçlarından hesaplanan Tüketici Güven Endeksi’ nin
100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durum,
100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durum,
100 olması ise tüketici güveninde ne iyimser ne de kötümser durum olduğunu göstermektedir.

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...