WINESHOP
Tanımı:
Şarap tadımı-lansmanı-seminerleri vs.. de yapılabilecek, mini yemek noktaları ile birlikte kurgulanmış, zevkli zaman geçirilebilecek, toptan - perakende ve kadeh şarap ağırlıklı alkollü içkiler satış ve sunum mağazası
Amaç:
Organize perakende sektörüne, şarap üreticilerinin bizzat kendi perakende şirketleri ile katılarak zincir mağazaların anormal talepleri karşısında alternatif ve maliyeti daha düşük seçenek yaratmak.
Türkiye’nin tamamına yayılarak bir zincir olmak suretiyle toptan ve perakende şarap satışını gerçekleştirecek yeni bir kanal yaratmak.
İçerik:
• Minumum 350 m2 ve üzeri bir mağaza da şarap üreticilerine kendi şaraplarını sergileyebilecekleri 15-20 ve/ya üzeri bir M2 alan tahsis edilecektir.
• Orta alan tüm şarap üreticilerinin ve tüketicilerin kullanacağı oturma alanı olacaktır. Bu mekan aynı zaman da Şarap üreticilerinin tadım, tanıtım, lansman, relansman, etkinlik ve toplantı alanı olacaktır.
• Kimi bölgelerde, depo/ofis kurmamış şarap üreticilerinin satıcıları için telefon, faks, wireless vb donanımları ile kurulmuş mini business toplantı odaları yapılacak ve şarap üreticilerine hizmet verecek ortamlar yaratılacaktır.
• Koli bazında ve şişe bazında birlikte satış yapılacaktır.
• “Haftanın şarapları” bölümünde yapılacak kampanyalar ile toptan satış teşvik edilecektir.
• Mevsimine göre şarap satışını perakende ve toptan olarak artıracak
o Roze Şarap Haftası
o Beyaz/ Kırmızı Şarap Haftası
o Cabernet Sauvignon Haftası
o Ekolojik Şarap Haftası vb etkinlikler düzenlenecektir.
• Wineshop mekanları belirlenirken on trade noktaların yoğunluğu gözetilecek(Beyoğlu İstanbul, Boğaz hattı İstanbul, Bagdat caddesi İstanbul, Kordon İzmir, Kemer, Kundu Antalya, Sakarya, Tunalı Hilmi Ankara vb) ve bulunulan bölgedeki tüm on trade mekanlara indirim ve/ya üye kartı çıkarılacaktır.
• Wineport mekanlarını belirlerken diğer temel öncelik nihai tüketicinin yoğun olduğu mekanlar ve uygun kiraları olan AVM’ler tercih edilecektir.
• Ağırlığı şarap olmakla birlikte çekim merkezi olabilmek için 1-2 mekan “Ağır Alkollü İçkiler” butiği olacaktır. (Cognac, Armagnac, Calvados, Grappa, Malt whisky vb)
• Mekanın büyüklüğüne göre market yazarkasaları konulacaktır. (Diğer bir sistem alternatifi ise, her misafire, yapacağı tüm alışveriş ve yeme içme harcamalarının işleneceği bir kart verilmesidir. Satın alınan ürün ve/ya hizmet tutarı kasalarda tahsil edilerek, misafirin işletmede bulunduğu süreyi rahat ve keyifli geçirmesi sağlanır. Kartsız giriş çıkışa izin verilmez. Teslimatlar kapıda yapılır)
• Mağazanın içerisinde şarap tadımı ile uyumlu farklı ürün standları bulunacaktır.
o Peynir
o Şarküteri
o Salata
o Çikolata vb
Mekanizma:
Tüm masraflar katılımcı şarap ve stand sahiplerine “Avm ortak alan masraflarını hesaplama sistemi” çerçevesinde eşit olarak paylaştırılacaktır.
Business ofis kullanımları ayrıca ücretlendirilecektir.
Kiralanacak yerin büyüklüğüne ve katılımcı şarap üreticilerinin sayısına göre masraflar değişecektir.
Analiz:
Zincir mağazaların yıllar itibariyle şarap cirosu*:
2006 yılı 83,868,000 TL
2007 yılı 86,143,000 TL
2008 yılı 91.527.000 TL
2009 yılı 98. 241.000 TL
*Tutarlar Metro satış rakamlarını içermemektedir.
Şarap üreticilerinin tamamı zincir mağaza operasyonlarından zarar etmekte ve/ya kar etmemektedir.
Yukarıda belirtilen ciroların % 78’i şarap üreticilerinin, kalan % 22 de tüketicilerin cebinden çıkmakta ve Zincir mağazaların kasalarına girmektedir.
2006 ve 2009 yılları arasında Zincir Mağazalar şaraptan 359.779.000 TL ciro yapmıştır. Şarap Üreticileri de bu cironun % 78’ini (280 milyon TL) giriş bedeli, mağaza açılışı, aksiyon, lojistik, dağıtım, ciro vs.. akla hayale gelmeyecek bir dizi zorlanmış iskontolar yoluyla zincir mağazalara ödemiştir. Kazanan zincir mağazalar, kaybeden şarap üreticileri ve tüketiciler olmuştur.
2006 – 2009 yılları arasında şarap üreticileri yukarıda belirtilen Wineshop adında ki perakende ve toplam satış mağazalarından;
• 100 adet Türkiye’nin muhtelif yerlerine açmış olsalardı mağaza başına 2.800.000 TL yatırım yapabilirlerdi.
• 250 adet Türkiye’nin muhtelif yerlerine açmış olsalardı mağaza başına 1.120.000 TL yatırım yapabilirlerdi.
Yukarıda bahsedilen Wineshop konseptli bir mağaza bu tutarlardan çok daha az bir sermayeye ihtiyaç hissetmektedir.
Sektör, bir araya gelebilmesi halinde çok ciddi sermaye büyüklüklerine ulaşabilecek ve kendisine yeni alternatifler yaratabilecek güçtedir.
Zincir mağazaları finanse edeceğimize Türkiye’nin her şehrinde kendi mağazalarımızı, kendi WINESHOP’larımızı açabiliriz.
Sık sorulan sorular:
Soru: Kurulacak perakende ve toptan hizmet verecek WINESHOP şirketi kimin olacak?
Cevap: Katılmak isteyen Şarap üreticilerinin olacak.
Soru:Hisseler nasıl paylaşılacak?
Cevap:Katılımcı Şarap üreticileri karar verecek. Vinovasyon önerisi: Domine edici hisse olmaması faydalı olacaktır.
Soru:Şirket yapısı ne olacak?
Cevap:Çok ortaklı anonim şirket
Soru:Vinovasyon ne yapacak?
Cevap:Mağaza bulunması, bulunan mağazaların mali, tüketici ve toptan öncelik fizibilitelerinin çıkarılması, mimari projenin hazırlanması, şarap üreticilerinin kendi dekorasyonlarını yapabilecekleri aşamaya kadarki tüm altyapı çalışmalarını, şarap dışı standların kira görüşmelerinin yapılması ve sonuçlandırılmasını, olası franchising görüşmeleri, tüm mağazaların yönetimini yapacaktır.
Soru:Şarap üreticileri ortak amaçları ve sorunları etrafında neden birleşemiyorlar?
Cevap:Diğer sektörlerden bağımsız olarak şarap sektörü üreticileri birbirlerine sürekli zarar vermektedir. Profesyonel piyasa ve pazar araştırmaları yetersiz ve kısıtlı olduğundan üreticiler birbirlerine gerçek olmayan bilgileri aktarmaktadır. Bilgi kirliliğinin en yoğun olduğu sektör olması nedeniyle, doğal olarak üreticiler arası güvensizliğin de en yoğun olduğu sektördür. Bu nedenlerle sektör sorunları konuşulamadığı için ve/ya konuşulduğunda da samimi olunmadığı ve her üreticinin gizli başka ajandası olduğu için sektörde birlikler kurulamamakta, işbirlikleri gizli ajanda kurbanı olmaktadır.
Soru:Çözüm?
Cevap:Artık dünya değişiyor. Krizlerin biçim ve içerikleri değişiyor. Yeni dünyayı eski alışkanlıklar ile yönetmek mümkün olmuyor. Akılcı, esnek işbirlikleri çağı ve dönemi başlamıştır. Son örneği bankaların ATM’leri birleştirmeleri konusunda ki işbirliğidir. Şarap üreticileri de akılcı ve esnek işbirlikleri yapacaktır. Başka çare yoktur! Devlet, bankalar, tefeciler, akılsız ve gereksiz rekabet kıskacında batacak ve/ya sektörden çıkacak şarap şirketleri çoğalacaktır. Evet, çözüm akılcı ve esnek işbirliğidir ve Dünya* pratiğinin ve Türkiye’de ki diğer sektör pratiklerinin gösterdiği gibi mümkündür.
* “Tedarikçiler de birleşmeli
Üreticilerin kendini yeni döneme hazırlaması ve üretimini standarda sokması gerektiğini söyleyenler de var. Tesco Kipa Özel Marka Ticaret Müdürü Ahmet Yontar, perakendeciler birleşirken tedarikçilerin de birleşeceğini, güç birliği yapması gerektiğini söylüyor. Bu konuda İngiltere’yi örnek gösteren Yontar, “Orada perakendecilerin birleşmesi ya da büyüklerin küçükleri alması gibi gelişmeler oldu. Ancak ardından tedarikçiler de birleşti. Bizde de böyle olacağını düşünüyorum” diyor. “
http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=3031
Soru:Yukarıdaki soru ile de bağlantılı olarak, Şarap üreticileri birlikte bir “Dağıtım - Pazarlama Şirketi” kuramamışken WINESHOP konseptli bir “Perakende Satış Şirketi” kurabilir mi?
Cevap:PR, Tanıtım, Zincir Mağazalara alternatif yeni kanallar yaratmak istiyorlarsa kurmaları gerekir. Aksi halde zincir mağazaları finanse etmeye dolayısıyla da zarar etmeye devam edeceklerdir. Bu sorunun cevabı, Zincir mağazaları mı finanse edeyim, kendi WINESHOP mağazalarımı mı finanse edeyim sorusunu nasıl cevap vermek istediklerine bağlıdır.
Soru:Şarap üreticilerinin WINESHOP mağazalarını yaygın bir şekilde açacak bir finansal gücü var mı?
Cevap:Evet var. Zincir mağazalarda ürünlerini satmak için verdikleri iskonto, bedelsiz, nakit vb destekleri toplamaları şarap üreticilerinin gerçek finansal gücünün ne olduğunu orta çıkaracaktır.
Soru:Zaten, Zincir Mağazalara mal satmayan/satamayan şarap üreticileri WINEPORT projesine neden dahil olsun?
Cevap:Tüm şarap üreticileri geçmişinde veya halen zincir mağazalar ile çalışmış, çalışmakta ve/ya çalışmak istemektedir. Bir kısmı geçmişte çalışmış, zincir mağazaların akıldışı taleplerinin yarattığı maliyetleri görünce çıkmış/çıkmak zorunda kalmıştır. Bu nedenle Zincir mağazalara mal vermeyen ve/ya mal vermek istemeyen üretici yoktur.
• Zincir mağazaların aşırı taleplerini karşılayamadığı için mal veremeyen üretici vardır.
• Geçmişte mal vermiş maliyetin yüksek olması nedeniyle çıkmış üretici vardır.
• Halen bu masrafları karşılayarak ileri de belki kar ederim beklentisinde olan üreticiler vardır.
WINEPORT projesi bu nedenle zincir mağazalara mal vermeyen/veremeyen şarap üreticilerine de kendi organize perakende kanalını yaratma fırsatı verdiği için dahil olmalıdırlar.
VİNOVASYON KİMDİR ?
PERRAN ARIBAL
Ankaralı olan Arıbal, uzun yıllardır içinde bulunduğu şarap sektörüne; 1997 yılında Kavaklıdere Şarapları A.Ş.’ de Halkla İlişkiler, Eğitim ve Reklam Sorumlusu olarak adım atmıştır. 2005 Şubat ayında emekli olduğu Kavaklıdere Şarapları’nda bulunduğu süre içerisinde hem nihai tüketici hem servis personeli hem de şarap sektörü çalışanlarının eğitiminde farklı tekniklerin yaratılması ve gerçekleştirilmesi, tadım organizasyonları, yeni ürün lansmanları, basın ilişkileri gibi pazarlama ve tanıtım konularında çalışmıştır.
2005 Şubat'ında ise İstanbul'a gelerek, 2007 yılına kadar, sektörde bulunan Napa California Şarapları, Kerme Fransız Şarapları ve Corvus ile tadım, eğitim ve tanıtım konularında sürdürdüğü çalışmalarını Kayra Şarap Akademisi Eğitim Müdürü olarak devam ettirmiştir.
Kasım 2008 itibariyle, tarafsız ve atölye çalışmaları ağırlıklı eğitimler veren "Anatolian Wineyards" ekibiyle birliktedir.
Ocak 2010 tarihi itibariyle Vinovasyon Ltd Şti kurucularındandır..
JEAN LUC COLIN
Fransa’daki üst düzey eğitimine Nantes Üniversitesi’nde “Gıda Tarımına Uygulanmış Bitki Fizyolojisi” eğitimi alarak başlamıştır. Daha sonra bağcılık ve şarapçılık üzerine Bordeaux Üniversitesi’nde başladığı eğitimini Bordeaux Üniversitesi Şarap Uzmanlığı Bölümü’nde tamamlamıştır. Profesyonel hayatına 1990–1991 yıllarında başlayarak Bordeaux (Pessac-Leognan ve Barsac) ve Armagnac'da çeşitli şatolarda yardımcı şarap üretim uzmanı olarak çalışan Colin, 1991–2002 yılları arasında Kavaklıdere Şarapları AŞ'de şarap üretim sorumlusu olarak çalışmıştır. Kavaklıdere firmasında, özellikle Türkiye bağcılık ve şarapçılık sektörüne “Narince”, “Öküzgözü”, “Boğazkere” ve “Kalecik Karası” üzümlerinin üretilmesine destek vererek bunlardan yapılan monosepaj şarapların piyasaya sunulmasını sağlamıştır. 2002 yılında kurduğu Anatolian Vineyards şirketi ile Sevilen, Pamukkale ve Mey’e danışmanlık hizmeti veren Jean Luc Colin, halen Selendi, Yücel Wineyards, Umurbey Şarapları, Diren Şarapları ve Yenidoğuş Şarapçılık için üretim danışmanlığı yapmaya devam etmektedir. 19 senedir Türkiye’de yaşayan Jean Luc Colin, Türk şarapçılığının geliştirilmesi ve dünyaya tanıtılması amacıyla yaptığı çalışmaları gerek yazdığı yazılar, gerek katıldığı konferans ve söyleşiler, gerekse yurtdışı şarap otoriteleri ile birlikte sürdürmektedir.
Ocak 2010 tarihi itibariyle Vinovasyon Ltd Şti kurucularından olmuştur.
Jean Luc Colin, Fransa’daki üst düzey eğitimine Nantes Üniversitesi’nde “Gıda Tarımına Uygulanmış Bitki Fizyolojisi” eğitimi alarak başlamıştır. Daha sonra bağcılık ve şarapçılık üzerine Bordeaux Üniversitesi’nde başladığı eğitimini Bordeaux Üniversitesi Şarap Uzmanlığı Bölümü’nde tamamlamıştır. Profesyonel hayatına 1990–1991 yıllarında başlayarak Bordeaux (Pessac-Leognan ve Barsac) ve Armagnac'da çeşitli şatolarda yardımcı şarap üretim uzmanı olarak çalışan Colin, 1991–2002 yılları arasında Kavaklıdere Şarapları AŞ'de şarap üretim sorumlusu olarak çalışmıştır. Kavaklıdere firmasında, özellikle Türkiye bağcılık ve şarapçılık sektörüne “Narince”, “Öküzgözü”, “Boğazkere” ve “Kalecik Karası” üzümlerinin üretilmesine destek vererek bunlardan yapılan monosepaj şarapların piyasaya sunulmasını sağlamıştır. 2002 yılında kurduğu Anatolian Vineyards şirketi ile Sevilen, Pamukkale ve Mey’e danışmanlık hizmeti veren Jean Luc Colin, halen Selendi, Yücel Wineyards, Umurbey Şarapları, Diren Şarapları ve Yenidoğuş Şarapçılık için üretim danışmanlığı yapmaya devam etmektedir. 19 senedir Türkiye’de yaşayan Jean Luc Colin, Türk şarapçılığının geliştirilmesi ve dünyaya tanıtılması amacıyla yaptığı çalışmaları gerek yazdığı yazılar, gerek katıldığı konferans ve söyleşiler, gerekse yurtdışı şarap otoriteleri ile birlikte sürdürmektedir.
Ocak 2010 tarihi itibariyle Vinovasyon Ltd Şti kurucularındandır.
ŞAKİR AKIŞIK
Ekonomist olan Şakir Akışık; iş hayatına 1987 yılında Koç Holding’e bağlı Düzey Pazarlama A.Ş.’de başlamıştır. 17 yıl Düzey Pazarlama AŞ’de sırası ile Adana, Antalya, Ankara, Azerbeycan (Şirket), İstanbul Bölge Müdürlüğü sonrasında Türkiye Satış Müdürlüğü yapmıştır.
Şarap sektörüne geçişi Kavaklıdere şarapları sayesinde olmuştur. 2004 yılında Kavaklıdere – Kavmar A.Ş.’de Genel Satış Koordinatörlüğü, 2007 yılında Doluca Pazarlama A.Ş.’de Türkiye Bölgeler Müdürlüğü görevini yürütmüştür.
2009 yılında kurduğu Silis Danışmanlık şirketi ile Alışveriş merkezlerine konsept mağazacılık konusunda, reklam sektörüne ve şarap üreticilerine “Satış ve Satış yönetimi” konusunda danışmanlık hizmeti vermektedir.
Nisan 2009 itibariyle, Silis Danışmanlık ve Anatolian Vineyards bir dizi ortak projede işbirliği yapmıştır.
Ocak 2010 tarihi itibariyle Vinovasyon Ltd Şti kurucularındandır.
Copyright © Birleşik Anadolu Şarap Üreticileri Platformu-Vinovasyon 2009
Her Hakkı Saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot
“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...
-
Türkiye dünya turizm sıralamasına giremedi Türkiye, 2016 yılında, dünya ve kıtalar bazında 'en çok ziyaret edilen ülkeler' sıra...
-
İçecek Tüketimi Türkiye’de içecek sektörü, sıcak içecekler, alkolsüz içecekler ve alkollü içecekler olarak analiz edilebilir. Sıcak İçec...