28 Mart 2014 Cuma



Ipsos ve ETÜDER (Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği) ortaklığıyla hayata geçirilecek Foodservice Monitor Araştırması
Ipsos ve ETÜDER (Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği) ortaklığıyla hayata geçirilecek Foodservice Monitor adlı araştırmayla Türkiye genelinde seçilmiş illerde ev dışı tüketim pazarı, nokta nokta ve an be an takip edilecek. Foodservice Monitor araştırması kapsamında ev dışı tüketim noktalarının sayısı ve Pazar dinamikleri ölçümlenecek, iller bazında kategori, ambalaj, gramaj bazlı ürün stratejileri geliştirilebilecek. Araştırma, Census çalışması ve Panel çalışması olarak iki ana aşamadan oluşuyor:

1. CENSUS: İlk adım olan ve benzer çalışmalara da ışık tutacak Census çalışması Temmuz ayı itibariyle başladı. Census’la 7 il kapsamındaki ev dışı tüketim noktalarının sayısı, profilleri ve tedarik ettikleri ürün gruplarının* penetrasyonları belirlenecek.• Çalışma kapsamındaki iller; İstanbul, Ankara, Bursa ve Adana’nın kent alanı, İzmir, Antalya ve Muğla’nın kent ve ETÜDER’in seçmiş olduğu yazlık alanları• Tam ölçekli tarama metodu uygulanacaktır. Kapsanan coğrafya içindeki tüm illerin tüm cadde, sokak ve mahallelerinin ve buralarda yer alan tüm ev dışı tüketim noktalarının birebir taranması

*Nokta seviyesinde 16 ana ürün grubu bazında penetrasyon bilgisi census çalışması ile paylaşılacak.

Kapsamdaki Kanallar

ANA KANALLAR
ALT KIRILIM 1
ALT KIRILIM 2
Restoran+ CafeMenü seçeneği ile masada hizmet alınan yeme-içme noktaları. Yemek/Mutfak tiplerine ve okazyonlarına göre ayrışırlar.
GelenekselModern
Balıkçı LokantasıEsnaf LokantasıKebapçıPideciUluslararası RestoranCafe

Pastaneler
GelenekselModern
PastahaneUnlu MamullerBörekçiBaklavacıDondurma/Sütlü Tatlıcı

Eğitim Kurumları/YurtlarEğitim amaçlı faaliyette bulunan kuruluşlar (ilköğretimi lise, üniversite, dershane, etüd merkezleri)
ÜniversiteDiğer
YemekhaneKantinCafeRastoran

Oteller
Şehir Oteli/Business Tatil Oteli
Herşey DahilTam PansiyonYarım PansiyonOda+Kahvaltı


ANA KANALLAR
ALT KIRILIM 1
Hastaneler/Sağlık KurumlarıHastaneler, poliklinikler(muayenehaneler hariç)
ÖzelDevletKlinikler

Ulaşım Şirketleri
OtobüsTrenDeniz UlaşımıHava Ulaşımı

Temizlik Şirketleri

Fitness Salonları

Eğlence/ Kültür Kanalı
SinemaTiyatroKonser SalonuSpor Salonu

Kahvehane/ Çay Bahçesi
KahvehaneÇay Bahçesi

Yemek Firmaları (Catering)Toplu yemek hizmeti veren kuruluşlar
BağımsızZincir

Fast FoodAyaküstü, sınırlı çeşit olan(tost, dürüm, sosisli vb), hızlı ve pratik yeme-içme noktaları
GelenekselModern


ANA KANALLAR
Bar – Pub
Eğlence Klübü
Birahane, Meyhane, Türkü Evi
Yiyecek Büfe/ Kiosk
Düğün Salonları
Bu çalışmada ETÜDER’in temel amacı, tüm Ev Dışı Tüketim platformlarını destekleyerek elde edilecek yüksek hizmet ve ürün standardı ile toplumsal faydayı yükseltmek, Ev Dışı Tüketim sektörünün kurumsallaşmasına öncülük etmek ve her türlü sektörel gelişme ve bilgilerin toplandığı veri merkezi olmak.

2. PANEL: Pazar dinamikleri çalışması ile ev dışı tüketim pazarının miktarsal -cirosal büyüklüğü ve ürün portföy gelişimi düzenli olarak takip edilebilecek.

Ev dışı tüketim kanallarında belirlenmiş ürün gruplarının kullanım büyüklükleri (miktar, ciro), alım sıklıları, penetrasyonları, alım kanalları yılda 4 kez düzenli olarak ölçümlenecek.

SENEDE 1 KERE SAYILACAK ÜRÜN GRUPLARI (13)
Yaş Sebze ve Meyve (2)
Kırtasiye Ürünleri (3)
Sarf Malzemeleri (3)
Mutfak Ekipmanları (3)
Tamamlayıcı Gıda Dışı (2)

SENEDE 4 KERE SAYILACAK ÜRÜN GRUPLARI (70)
Dondurulmuş Ürünler (8)
Pişirme Yardımcıları (3)
Temel Kuru Gıdalar (5)
Taze Gıdalar (4)
Taze ve Donuk Et Ürünleri (5)
Hazır Gıdalar (9)
Şekerli Ürünler ve Çerezler (7)
Alkollü İçecekler (9)
Alkolsüz İçecekler (9)
Sıcak İçecekler (2)
Temizlik ve Kağıt Ürünleri (9)

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...