27 Nisan 2014 Pazar


Rakipleri unut, sana benzeyenlerle işbirliği yap.

Mavi Okyanus Stratejisi Nedir?

İş dünyasında kırmızı okyanus stratejisi ve mavi okyanus stratejisi olmak üzere iki farklı strateji modeli bulunur. Kırmızı okyanus modeli bugünün varolan endüstrileri yani bilinen pazar payıdır. Kırmızı okyanuslarda şirketler talepten daha fazla pay alabilmek adına rakipleriyle yarışır. Pazar kalabalıklaştıkça kar oranı ve şirketlerin genişleme oranı azalır. Mavi okyanus modeli ise henüz varolmayan endüstriler ve/ya bilinmeyen pazar payıdır. 
Mavi okyanus stratejisi: şirketlerin rekabet ötesine geçip, kendi özel pazarlarını yaratmalarını ve rakiplerin olmadığı bir pazarda istedikleri kadar büyümelerini esas alıyor
Kurallar firmaları zorlasa da tamamen engelleyemiyor

Absolute, her yeni ürünü için web oyunları lanse ediyor

Efes Pilsen gençler arasında bira kutularından maket yarışması düzenlemiş

Sahte marka kullanımları Benson&Hedges yerine Bites&Hisses

Philip Kotler: Sadece kendi çevrenize baktığınızda, kaybetme olasılığı artar. Çelik sektöründeyseniz, alüminyumu endişeyle izleyin, plastik üreticilerine bakın ve endişelenin.

Canınızı en çok yakacak olan bildiğiniz olmayabilir.

Sadece sektörünü izlemekle yetinme!  Otomotivsen bankacılık sektörünü, mobilyacıysan inşaat sektörünü izle.

Pazarda her sektörde iki marka % 80 pazar payını alacak. 10 marka % 10’u ve diğerleri % 10 için savaşacak

Anlamlı bir farklılık noktası oluşturamayan herhangi bir şirketin tek çaresi, çok düşük bir fiyatlandırmaya gitmesidir. Eğer bunu da yapamıyorsa ölecektir.

Rakipleri unut, sana benzeyenlerle işbirliği yap

Kanada’da bir kuaför için yağmurlu günlerde kuaförden çıkan herkese şeffaf bir şemsiye verilmiş, şemsiyede “sürekli göstermek isteyeceğim saçlar” yazıyor

Gaziantep’teki bir beyaz eşya bayi 2-3 yıl işlerin çok yoğun olmadığı günlerde aracına buzdolabı, çamaşır makinesi, TV vs. doldurup şehir içinde dolaştırmıştır. Görenler hem mağazanın adını hatırlıyor hem de “bu kadar sevkiyat olduğuna göre..” diyorlardı

Önemli gerilla pazarlama taktiği:

Konuşulmak ve konuşturmak

Etkileyici olay ve hikaye geliştirmeniz gerek
Kulaktan kulağa yayılan efsaneler

Kaynak
W. Chan Kim ve Renee Mauborgne, “Blue Ocean Strategy”

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...