4 Mayıs 2011 Çarşamba

2.Kanyon Şarap Tadım Günleri

Türkiye’nin  en önemli,  nihai tüketici odaklı şarap etkinliğine KANYON yine ev sahipliği yapıyor.

13 – 14 - 15 Mayıs  2011 tarihlerinde  2.Kanyon Şarap Tadım Günleri  başlıyor.
 
2.Kanyon Şarap Tadım Günleri katılımcı şarap üreticileri.
Arcadia, Büyülübağ, Diren, Doluca, İdol, Kavaklıdere, Kayra, Küp, Likya, Pamukkale, Şato Nuzun, Umurbey, Urla, Vinkara, Yazgan

2O11 Yazının en iyi şaraplarını tadıyoruz.
13 -14 –15  Mayıs tarihlerinde  16:00 20:00 saatleri arasında 120’e  yakın  şarabın tadımını  birlikte yapacağız.

15 Mayıs 2011 Saat 14:00 – 16:00  Kapanış  Konseri
AYHAN SİCİMOĞLU

14 -15 Mayıs  2011 tarihlerinde seçkin  konu ve konukları ile  gerçekleşecek  seminer ve söyleşiler
Bistro Coco’da

ETKİNLİK TAKVİMİ

13 Mayıs 2011  Cuma
19:00  2. Kanyon Şarap Tadım Günleri  Açılış  Kokteyli

Yer: Etkinlik alanı

14 Mayıs 2011  Cumartesi

16:00   Yemek ve Şarap Uyumunun Temel Kuralları

Jean Luc Colin- Önolog
Yer : BISTROT COCO   Kat : G



17:00   Çikolata ve Şarap
Saba Açıkgöz - Önolog
Yer : BISTROT COCO   Kat : G


18:00  Roze ve Blush şaraplar

Perran Arıbal  / Şarap Uzmanı
Yer : BISTROT COCO   Kat : G

19:00  Şaraptan Keyif Almanın İncelikleri

Jean Luc Colin- Önolog
Yer : BISTROT COCO   Kat : G


15 MAYIS 2011  Pazar

14:00 – 16:00  AYHAN SİCİMOĞLU Konseri
Yer  : Etkinlik Alanı

16:00 Şarabın Havalandırılması! Karafaj mı, dekantaj mı?

Jean Luc Colin- Önolog
Yer : BISTROT COCO   Kat : G

17:00  Yabancı Sommelier gözüyle Anadolu Şaraplarının,  Anadolu yemekleri ile  uyumu
Stéphane Vattepain   Sommellier
Yer : BISTROT COCO   Kat : G


18:00  Mahzen oluşturma
Şeyla Ergenekon –  Şarap Yazarı
Yer : BISTROT COCO   Kat : G



13 – 14 Mayıs 2011
16:00 – 20:00 Belirtilen saatler  aralığında  şarap üretici tadım  standlarından   120’ye  yakın  şarap tadımı  yapılabilecektir.

15 Mayıs 2011
Konser nedeniyle şarap tadımı 13:00 – 14:00 ve 16:00 – 19:00 arasında yapılacaktır.



Kim Kimdir:


Jean Luc Colin : Fransa’daki üst düzey eğitimine Nantes Üniversitesinde gıda tarımına uygulanmıs bitki fizyolojisi eğitimi (Maîtrise Physiologie Végétale appliquée à l’agroalimentaire Université de Nantes, 1988) alarak basladı. Daha sonra Bağcılık ve Şarapçılık üzerine Bordeaux Üniversitesi’nde eğitimine basladı (Diplôme d’Etudes Approfondies en Ampélologie et Oenologie Université de Bordeaux, 1989) ve bu eğitimini Şarap Uzmanlığı bölümüyle tamamladı (Diplôme National d’Oenologie (Université de Bordeaux, 1990).
Profesyonel hayatına 1990–1991 yıllarında baslayarak Bordeaux (Pessac-Leognan ve Barsac) ve Armagnac'da çesitli satolarda yardımcı sarap üretim uzmanı olarak çalısan Colin;
1991–2002 yılları arasında Kavaklıdere sarapları AŞ'de sarap üretim sorumlusu olarak çalıstı. Kavaklıdere firmasında, özellikle Türkiye bağcılık ve sarapçılık sektörüne Narince, Öküzgözü, Boğazkere ve Kalecik Karası üzümlerin üretilmesine destek vererek bunlardan yapılan monosepaj sarapların piyasaya sunulmasını sağladı.
2002 yılında Anatolian Vineyards sirketini kurdu ve danısmanlık hizmeti vermeye basladı:
Sevilen 2002–2004 ,Pamukkale 2002–2004 ,Mey – Kayra 2004–2006, Selendi 2002, Yücel Vineyards 2006, Umurbey Şarapları 2006, Diren Şarapları 2006

Perran Arıbal : Ankaralı olan Arıbal, uzun yıllardır içinde bulunduğu şarap sektörüne; 1997 yılında Kavaklıdere Şarapları A.Ş.’ de Halkla İlişkiler, Eğitim ve Reklam Sorumlusu olarak adım atmıştır. 2005 Şubat ayında emekli olduğu Kavaklıdere Şarapları’nda bulunduğu süre
içerisinde hem nihai tüketici hem servis personeli hem de şarap sektörü çalışanlarının eğitiminde farklı tekniklerin yaratılması ve gerçekleştirilmesi,
tadım organizasyonları, yeni ürün lansmanları, basın ilişkileri gibi pazarlama ve tanıtım konularında çalışmıştır.
2005 Şubat'ında ise İstanbul'a gelerek, 2007 yılına kadar, sektörde bulunan Napa California Şarapları, Kerme Fransız Şarapları ve Corvus ile tadım, eğitim ve tanıtım konularında sürdürdüğü çalışmalarını Kayra Şarap Akademisi Eğitim Müdürü olarak devam ettirmiştir.
Kasım 2008 itibariyle, tarafsız ve atölye çalışmaları ağırlıklı eğitimler veren "Anatolian Wineyards" ekibiyle birliktedir.
Ocak 2010 tarihi itibariyle Şarap,Zeytin ve Zeytinyağı, Çay, Kahve başta  olmak  kaydıyla tüm Gusto  Lezzetler ile  ilgili  etkinlikler düzenleyen ve sektörel işbirliği – güç birliği  projeleri  üreten Vinovasyon Ltd Şti’nin kurucularındandır..

Stéphane Vattepain : Ailem Paris’te pastaneciydi, ben pastanede büyüdüm. Okulu bitirince tanıdığım işi yapmak düşüncesiyle bir restorana garson olarak girdim ve çok keyif aldım. Restorandaki ikinci senemde bir sommelier aldılar işe. Ve işte üzerinden 15 yıl geçmiş! Geldiği günden itibaren onu izlemeye başladım. Yaptığı iş bende merak uyandırdı. Mahzende şarapları yerleştirişi, mantarları koklayışı... Garsonluktan sonra ben de bu tarz bir şey yapabilirim diye düşündüm ve şarabı öğrenmeye karar verdim. Ve işte üzerinden yıllar geçmiş! Kısacası bu meslek aslında benim rüyam değildi, yolda karşılaştım kendisiyle! Fransa’da eğitim iki şekilde. Ya okulda üç senelik eğitim üstüne altı aylık staj yapıyorsun, ya da bir sene boyunca tek gün okula gidip diğer günler şehrin en iyi ve şarap listesi en kabarık restoranlarında çalışıyorsun. Ben ikincisini tercih ettim.

Saba Açıkgöz  : 2001 yılında Hacettepe Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü'nü bitirdikten sonra, Bordeaux II Victor Segalen Üniversitesi Önoloji Bölümüne devam ederek Önolog unvanı aldı (Oenologue Diplômé d'Etat Université de Bordeaux 2005).Açıkgöz; üç yıl boyunca Domaine De Cantemerle'de (AC Bordeaux Supérieur) hem bağcılık yönetiminde hem de sarap üretim sorumlusu olarak çalıstı (2003–2005).
Daha sonra Château Gruaud-Larose'da (Grand Cru Classé en 1855) kısa bir süre, fermantasyon yöntem iyilestirilmesinden sorumlu sarap üretim uzmanı olarak çalısan Açıkgöz; 2005 yılında Türkiye'ye dönerek 2005 ve 2006 hasat kampanyaları sırasında Mey AŞ'de Önolog olarak görev yaptı.
Daha sonra Jean Luc Colin ile birlikte çalısmak üzere, 2006 yılında Anatolian Vineyards sirketine ortak olarak, danısmanlık hizmetine basladı.

Şeyla Ergenekon : Üniversite de okurken İspanya'nın ünlü şarap bölgesi Rioja'da bir yaz okuluna katılır. Yanında kaldığı aile şarap üreticisidir. Yirmi yaşında ilk şarap derslerini almaya başlar. Şarap konusunda ne bulursa okumaya başlar. Ama 90'lı yıllarda şarap ithalatı olmadığı için okuduğu öğrendiği çeşitleri ancak yurt dışına çıktığında tadabilir. 1995 yılında Şarap Dostları Derneği'ne üye olur. Burada tek başına alıp içemeyeceği kadar iyi şarapları deneme fırsatı bulur.
 Hem Şarap Dostları Derneği üyesi ve hem aile dostları akademisyen Dr. Ertan Anlı sayesinde şarapla ilgili bilgi dağarcığı genişlemeye başlar. Daha sonra eşiyle birlikte bir süre Amerika'da yaşar. Orada şarapla ilgili ne kadar kurs bulursa katılır şarap bölgelerini dolaşır. Bu arada Kayseri Talas'dan göçen büyük dedelerinin bir zamanlar bağları olduğunu ve şarap yaptıklarını öğrenir.
 "Şarap nasıl ve ne kadar saklanır?", "Nasıl tadılır ve değerlendirilir?", Bir şarabın hatalı olduğu nasıl anlaşılır?", "Etiketi nasıl okunur?", "Yemek ve şarap uyumu" gibi soruların yanı sıra üzümün şarap yolculuğu, ülkeler ve şarapları hakkında temel bilgiler içeren "Şarapla Tanışma" 1999 yılında Tuğrul Şavkay'ın önsözüyle yayımlanır.
 Fransa'da, Bordeaux Bölgesinde kursa gider. 2007 yılında da California Üniversitesi'nin uzaktan öğretim "Wine making" programına kaydolur.
Şeyla Ergenekon "Şarapla Tanışma"dan sonra "Türk Şarapları" adlı bir kitap hazırlar. Bu yıl da "Turkish Wines" adıyla Türk şarap çeşitlerini, üzümlerini ve üreticilerini anlatan İngilizce bir kitap yayımlar. Kitabı basan Remzi Yayınevi'nin isteği üzerine şimdi bu kitabı da Türkçe'ye çeviriyor
  

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...