3 Mart 2012 Cumartesi

İşinizi Dijital Pazarlayın, Sosyal Medyayı Atlamayın

Bu yazıya başlamadan hemen önce öğrendim ki Procter & Gamble (P&G), dijital pazarlamayı daha çok kullanarak pazarlama masraflarını 1 milyar dolar azaltmayı planlıyormuş.
Pazarlama çalışmalarında geleneksel araçlardan online medyaya kayarak  5 yıl içinde  1 milyar dolarlık tasarruf yapacak olan P&G, bunu pazarlama çalışmalarının azalacağı anlamına gelmediğini; daha etkin ve başarılı online pazarlama çalışmaları yapılacağı yönünde yorumlanması gerektiğini belirtmekte. Özetle P&G, dijital pazarlama ve sosyal medya ile pazarlama masraflarını azaltırken aynı zamanda pazarlama nın geleneksel araçlarını daha az kullanacağı mesajını da vermiş oluyor.
P&G neden dijital pazarlamaya ağırlık vermeyi seçmiş olabilir? 
P&G örneğinde olduğu gibi şirketlerin dijital pazarlama altında sosyal medya ve online reklamı kullanmaları için birçok haklı nedeni var. Online reklam yeni bir kavram değil; öte yandan sosyal medyayı şirketlerin pazarlama çatısı altında mutlaka değerlendirmesi gerekir. Kullandıklarında nasıl fark yaratacaklarını ve neden şirketlerin sosyal medyayı kullanmaları gerektiğine bakalım.
Sosyal medyanın avantajları nedir ve şirketler neden sosyal medyayı kullanmalı?
 1. İnternetin Avantajı: Dünya nüfusunun %30′undan fazlası internette. Türkiye’de ise 24 milyon internet kullanıcısı bulunmakta. Ayrıca internet ile daha detaylı demografik hedefleme yapmak mümkün. Sosyal medya ve  online reklamı pazarlama kampanyalarına entegre edilerek, daha başarılı etki elde edersiniz. Bu hem ucuz hem de kolay bir yöntemdir.
2.Marka Bilinirliği Oluşturabilirsiniz: Sosyal medyada marka bilinirliğinizi geliştirebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken doğru bir iletişim dili ve içerik yönetimi. Markanızı sosyal ağlarda konuşturarak takipçilerinize offline ortamda da sizi konuşacak içerikler iletebilirsiniz.
3. Feedback Yönetimi: Müşterileriniz, deneyimledikleri ürün ve hizmetleriniz hakkında olumlu ve olumsuz konuşma eğilimindedir. Artık bu konuşmalar (WOMM) online ortamda çok daha fazla yayılarak etkili olmakta. Bütün bu geri bildirimleri, şikayet ve önerileri sosyal medyada kontrol edebilir ve hızlıca kontrolünüzde tutabilirsiniz. Markanızı koruduğunuz gibi sosyal medyada müşterilerinizle kurduğunuz çift yönlü iletişimle gönüllerinde taht kurabilirsiniz bile!
4. Sadık Müşterileriniz Reklamınızı Yapar: Facebook’taki marka sayfanızda paylaştığınız her içeriğe gelen yorum ve beğeni ile müşterilerinizin arkadaşlarına da viral yoldan ulaşmış olursunuz ve böylece çok daha fazla kişiye markanızı duyurabilirsiniz.
Sosyal medyada her şirket mutlaka olmalıdır diye bir kanı kesinlikle oluşmamalı. Yeterince yönetemeyeceğiniz bir alanda hiç olmamak her zaman daha iyidir. Sosyal medya doğru kullanılırsa pazarlama faaliyetlerinize entegre  edilerek her zaman avantaj sağlayacaktır.
Not: Bu konuyla ilgili daha önce yazmış olduğum “Şirketler Sosyal Medyada Neden Yer Alır” başlıklı yazımı buradan okuyabilirsiniz.

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...