2 Ağustos 2010 Pazartesi

Nielsen’in Global Tüketici Güven Araştırmasından Bulgular:

Nielsen’in Global Tüketici Güven Araştırmasından Bulgular:
Global tüketici güveni altı ay önceki 86 puan seviyesinden 92’ye yükseldi
* Tüketici güveni, araştırmanın yapıldığı 55 ülkeden 41’inde yükseliş gösterdi
* En fazla güven artışı kaydeden ülkeler: Tayvan (+4puan), Singapur (+11), İsrail (+10) ve Kolombiya (+9)
* Her üç tüketiciden biri, ev dışı eğlence, yeni giysiler ve yeni teknolojiler açısından harcamalarını artıracaklarını belirtiyor
* Tüketicilerin %58’i ülkelerinin ekonomik krizde olduğunu düşünüyor. Bu oran bir yıl önce %77 idi
* Türkler ekonomik krizi dünyadan daha fazla hissediyor

Dünyanın krizden çıkmaya başladığına dair güçlü belirtiler gösteren Nielsen Global Tüketici Güven Endeksi araştırmasının yeni sonuçlarına göre, global tüketici güveni 2010’un ilk çeyreği itibariyle 2007’nin 3. çeyreğindeki seviyesini yakalamayı başardı. Tüketiciler harcamaya başlayınca 2010 ilk çeyreği itibariyle endeks puanı altı ay önceki skordan 6 puan yükselerek 92’ye çıktı. 2009 yılı başında 77 puanla rekor düşüş kaydeden global endeks skoru, finansal piyasaların düzelmeye başlaması ile yükselişe geçti.

Tüketici güveni, araştırmanın gerçekleştirildiği 55 ülkeden 41’inde yükseldi. Güvenin en yüksek olduğu ülkeler sırasıyla Hindistan (127), Endonezya (116) ve Norveç (115), en düşük olduğu ülkeler ise Litvanya (46), Hırvatistan (48) ve Portekiz (51) oldu. Yunanistan tüketicisinin güveni rekor bir şekilde 15 puan birden düştü.

Nielsen Global Tüketici Güven Endeksi çalışması tüketicilerin güvenini, başlıca endişelerini ve harcama potansiyellerini 55 ülkede 27,000 internet kullanıcısı üzerinden takip ediyor. 8-26 Mart 2010 tarihleri arasında gerçekleştirilen son çalışmada birçok ülkenin 2007 sonu – 2008 başı güven seviyelerini yakalandığı görülüyor.
Globalde ve Türkiye'de güven +6 puan yükseldi


Avrupa’da ekonomik şok tüketici güvenini düşürdü

Avrupa bölgesi toplamı iki puanlık yükseliş kaydederken ülkelere bakıldığında 28 ülkeden yedisinde tüketici güveninde düşüş görülüyor. Bölgedeki zorlu ekonomi gündeminin tüketicileri ne kadar tedirgin ettiği, İtalya ve Almanya gibi iki büyük ülkede tüketici güveninin üçer puanlık düşüşünden görülebiliyor. Borç krizi içerisindeki Yunanistan’da güven 15 puan birden düşüş kaydetti. Şok dalgalarının Avrupa ve Asyaya yayılması ve tüketicilerin güven ve harcamalarına negatif etki etmesinden endişe ediliyor.
Türkler ekonomik krizi dünyadan daha fazla hissediyor

Nielsen Global Tüketici Araştrımasına göre Türk tüketicilerinin güveni Aralık ayından bu yana 6 puan yükseliş kaydetti. Tüketiciler harcama yapmaya hazır olduklarını ifade ederken diğer yanda ülkenin ekonomik krizde olup olmadığı konusundaki görüşleri sorulduğunda %84’ü krizde olduğunu düşündüğünü belirtiyor (global ortalama %58). Ayrıca Türk tüketicilerin %63’ü önümüzdeki 12 ayda krizin sona ermesini beklemediklerini belirtiyor (global ortalama %48).

Türk tüketicisinin endişelendiği konuların başında %17 ile ekonomi geliyor. Ekonomiyi %13 ile borç ödeme , %12 ile iş yaşam dengesi ve %10 ile politik istikrar takip ediyor. Global ortalamadan farklı olarak işini kaybetme ve sağlık endişesi Türkler açısından üst sıralarda yer almıyor.

Araştırmanın geçmiş sonuçlarıyla aynı şekilde seyir izleyen bir başka gösterge, dünya ortalamasından farklılık göstererek, Türk tüketicisinin cebine kalan para ile borç ödemesi. Global tüketiciler temel ihtiyaçlarından arta kalan paralarını tasarruf yaparken Türkler borç ödediklerini belirtiyorlar.
Türk tüketicisinin ekonomik krizin etkilerini ile ilgili değerlendirmesi sorgulandığında tüketicilerin krizi dünya ortalamasından daha fazla hissettikleri görülüyor. Türklerin %84’ü ekonomik krizde olduğunu ve %63’ü gelecek 12 ayda krizden çıkılmayacağını düşündüklerini belirtiyorlar.

Üzüm bağlarının verimliliğini artıran akıllı robot

“Bu küçük robot 45 derece eğimli arazilere bile tırmanıp üzüm bağlarının haritasını dahi çıkarabiliyor. Bu aygıtı icat edenler bu durum...